Je vaša spletna stran optimizirana?
Če imate spletno stran, ste za izraz »optimizacija spletnih strani« zagotovo že kdaj slišali. Podjetja se pogosto pritožujejo, da jih ves čas kličejo raznorazni ponudniki, ki se ukvarjajo z optimizacijo. Je med njimi tudi vaše podjetje? Pa ste kdaj prisluhnili, kaj je namen optimizacije in kako se spletno stran dejansko optimizira? Morda bi bilo vseeno smiselno, da si enkrat vzamete 10 minut časa in poslušate, kaj vam ima ponudnik povedati. Nove informacije zagotovo ne bodo odveč.
V kolikor res nimate volje in potrpljenja poslušati prodajnikov, si lahko o spletni optimizaciji preberete vse od A do Ž na internetu. Precej uporabnih vsebin na to temo boste našli na spletni strani Svet računalništva, nekaj o optimizaciji spletnih strani pa bomo zapisali tudi v današnjem prispevku.
Kazalo strani:
Cilj spletne optimizacije
Naj uganemo: po telefonu so vam razlagali, da je cilj optimizacije spletne strani, da bi se le-ta višje pojavljala v spletnih iskalnikih, na primer v Googlu. Vse lepo in prav, toda optimizacija je več kot le to. Dobro optimizirano spletno stran prepoznajo tudi obiskovalci. Optimizacija torej vključuje tudi elemente, ki vplivajo na uporabniško izkušnjo. Mednje bi lahko uvrstili preglednost posameznih podstrani, enostavnost navigacije, vsebinsko pestrost in nenazadnje hitrost delovanja strani, ki je vsekakor zelo pomembna. Dejstvo je, da se obiskovalci na počasni spletni strani ne bodo zadržali prav dolgo, kar bo negativno vplivalo tudi na same pozicije v spletnem iskalniku. Algoritem razvrščanja rezultatov v iskalniku Google namreč upošteva tako hitrost oziroma odzivnost spletne strani kot tudi to, koliko časa se obiskovalci zadržijo na strani ter koliko podstrani si ogledajo.
Naslovi kot temelj on-site optimizacije
Izjemno pomemben element on-site optimizacije, torej tistega dela optimizacije, ki je neposredno povezan s samo spletno stranjo, predstavlja naslov. Pravzaprav gre za najmanj dva naslova, ki bi morala biti prisotna na praktično vsaki podstrani. Prvi je tako imenovani meta naslov, ki je namenjen spletnim pajkom (t. j. mehanizem spletnega iskalnika, ki preverja spletne strani in jih na podlagi pridobljenih podatkov uvršča v iskalnik). Viden je v zavihku na vrhu brskalnika, v izvorni kodi spletne strani ter v spletnem iskalniku, ne pa na sami spletni strani. Drugi naslov pa je glavni oziroma h1 naslov, ki je viden na strani. Google na oba omenjena naslova daje veliko težo, zato lahko z ustrezno vključitvijo ključne besede v oba naslova posamezno podstran bolje optimiziramo.
Če so torej vaši meta in h1 naslovi neprimerni, lahko z relativno malo dela poskrbite za bolj vidne rezultate v spletnih iskalnikih. Preden se lotite predelave, vam svetujemo, da si o tej tematiki preberete več, saj boste v nasprotnem primeru morda kasneje ugotovili, da bi popravke lahko naredili tudi bolje.
Je uporaba ključnih besed še vedno »in«?
Vsebine predstavljajo izjemno pomemben, če ne kar najpomembnejši element optimizacije spletne strani. Včasih je bilo vsebine optimizirati zelo enostavno, saj je bilo potrebno le večkrat omeniti ključno besedo, na katero je posamezna podstran ciljala. Danes tako enostavno ne gre več, kar je pravzaprav zelo dobro, saj so bile v preteklosti na vrhu iskalnikov zelo nekakovostne strani, ki so se posluževale tako imenovanega »keyword stuffinga«.
Namesto pogoste rabe ključnih besed pripravite zanimive in koristne vsebine. Uporabljajte tematsko povezane ključne besede, vaš končni cilj pa naj bo, da bodo bralci vsebine z veseljem in zanimanjem brali. To je glavni recept za kakovostne vsebine, ki bodo poskrbele za visoke uvrstitve v spletnih iskalnikih.