Ne zanemarite simptomov – preprečite da se preddiabetes razvije v diabetes

Število obolelih za diabetesom se nenehno povečuje. Ko k temu številu dodamo še osebe, ki jim grozi sladkorna bolezen, in tiste, ki še vedno ne vedo za svojo diagnozo, dobimo alarmantno sliko. V Sloveniji ta številka doseže tudi do pol milijona.

V medicini se je pojavil nov izraz – prediabetes. Predstavlja sivo cono. Telo ima visoko raven sladkorja v krvi, vendar ne toliko visoko, da bi lahko govorili o sladkorni bolezni. Ljudje, ki imajo diagnosticiran prediabetes, imajo veliko možnosti, da v nekaj letih ali celo mesecih zbolijo za diabetesom.

To stanje je zelo težko prepoznati, ker so simptomi preprosto nevidni. Zato morate biti pozorni že na najmanjši znak. Odkrivanje prediabetesa je zelo pomembno, ker lahko na ta način pravočasno preprečite pojav diabetesa.

Ne ignorirajte te znake

Prediabetes je stanje, kjer telo začne počasi izgubljati sposobnost prebavljanja sladkorja po obroku. Da bi preprečili nadaljnji razvoj sladkorne bolezni, je treba najprej prepoznati zgodnje simptome. Nekateri od teh simptomov lahko delujejo popolnoma neškodljivo.

Simptomi prediabetesa so:

  • nespečnost
  • pogosto uriniranje
  • utrujenost
  • zamegljen vid
  • debelost.

To niso edini simptomi. Obstaja veliko simptomov, ki lahko kažejo na prediabetes. Eden od najpogostejših simptomov je temna koža na določenih delih telesa. Običajno se pojavi na komolcih, kolenih, pod pazduhami, na vratu ali na zapestjih.

Če nekdo v vaši družini zboli za sladkorno boleznijo, spadate tudi vi v rizično skupino. Zato je treba pravočasno sprejeti previdnostne ukrepe.

Kaj morate narediti, da preprečite razvoj sladkorne bolezni?

Da bi preprečili, da se prediabetes spremeni v sladkorno bolezen, morate uvesti nekaj sprememb v življenjskem slogu (vir: Diabetes NoMore).

Gibajte se več. Fizična aktivnost močno zmanjša tveganje za sladkorno bolezen. Če že dolgo niste telovadili, potem začnite z enostavnejšimi vajami. Za začetek se lahko začnete izogibati dvigalu in namesto njega uporabite stopnice.

Fizična aktivnost ima veliko koristi. Ne le da zmanjša raven sladkorja v krvi, temveč tudi zmanjša telesno maščobo. Debelost pa je eden najpogostejših vzrokov za sladkorno bolezen. Poskusite telovaditi vsaj 5-krat na teden, 30 minut na dan.

Privoščite si dovolj spanja. Nezadosten spanec lahko upočasni proces izgube kilogramov. Ljudje, ki spijo 6 ur ali manj, imajo večjo možnost, da zbolijo za sladkorno boleznijo. Zato poskušajte spati 7 do 10 ur na dan. Ko se počutite utrujeni, utrujenost preženite s kratkim spancem.

In seveda, kar je najpomembneje – prehranjujte se zdravo. Jejte veliko sadja in zelenjave. Uživajte živila, ki so polnozrnata in bogata z vlakninami. Beli riž zamenjate z rjavim. Izogibajte se rafiniranim živilom in živilom z umetnimi sladili.

Številne raziskave so ugotovile, da lahko povečan vnos mandljev močno poveča občutljivost organizma na insulin. Poleg tega lahko mandlji zmanjšajo raven slabega holesterola. Zato nezdrave prigrizke nadomestite z mandlji, ki so bolj okusni in bolj zdravi.

Preberite še naslednji prispevek in ugotovite kako pravzaprav deluje krema proti gubam.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *